Rapport

IJsselstein, 25 juni 2024

Lieve Wes,

Afgelopen vrijdag kreeg je je rapport mee naar huis. Je hebt een leuk rapport. Het is een flinke map, met daarin alle rapporten die je eerder al hebt gekregen, en een aantal werkjes die je dit jaar hebt gemaakt. Ik kreeg vroeger iets wat het meest leek op een dubbelgevouwen A4tje, met aan de binnenkant m’n cijfers. Jouw rapport ziet er een stuk vrolijker uit.

In groep één krijg je nog geen taal- of rekentoetsen. Je krijgt geen cijfers, en er wordt niet met een computerprogramma een trendlijn voor jouw ontwikkeling uitgetekend. Wat er wel gebeurt, is dat de juffen je goed observeren, en dat wat ze zien in kleine tekstjes op het rapport zetten. Zo weten je moeder en ik hoe het met jou gaat voor wat betreft cijferbegrip, letters, motoriek, sportiviteit, Engels en algemene ontwikkeling.

En je rapport was prachtig. Je vindt niet alles even leuk op school, maar je doet wel altijd goed mee. En wat je doet, doe je prima.

Nu vinden mama en ik het natuurlijk wel fijn dat je resultaten goed zijn, maar dat is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat jij het naar je zin hebt. Dus dat jij wat minder kleurt en knutselt, en wat meer puzzels maakt, dat vinden we helemaal geweldig. We vinden het ook fijn dat dat kan op school. Wij moesten vroeger gewoon hetzelfde doen als alle andere kinderen in de klas.

Dus ja, je maakt graag puzzels. En je speelt graag met auto’s. En je wilt lekker voetballen met je vrienden. Maar je begrijpt ook heel goed hoe cijfers werken, en je kan al een beetje lezen, en je doet gezellig mee in de klas. En dat vinden je moeder en ik helemaal fantastisch, en we zijn hartstikke trots op je!

Ik hou van je!
Papa

Leave a Reply